Pesanan Dari digitalDark Arts Creative Works:

Sila bersabar untuk proses muat turun smua kandungan gambar dalam blog ini bagi kepuashatian diri anda sendiri. Terima kasih




Senarai kandungan

Perkahwinan Nora dan Henndera @ Temoh 12.3.10

3/27/10 | |







Photobucket
Photobucket

Assalamualaikum W.B.T.. Jumpa lagi.. Kali ni baru dapat siap upload keseluruhan gambar tika perkahwinan member baik kelas aku taim kat sekolah SMKHK dulu.. Kawan aku ni namanya nora. Sudah tentu yang pengantin perempuan tu la... Mengikut perjanjian, aku kna datang 12 hb. Mac sebab dia nikah dulu n esoknya barulah kenduri. So, aku story serba ringkas aktiviti taim tu..


Ni la suasana bila majlis akad mereka berlangsung. Tunggu tok kadi nenjalankan amanah meng ijabkabul kan mereka. Suasana taim ni heppy campur suspen. Sonok sebenarnya... Tapi aku tatau nk cite cmne dan sebab ape aku sonok... Mebi sebab layanan tuan punya umah yg terbaik kot. siap ade minum petang khas tuk aku ngan mber aku sbb datang dr jauh(xjauh beno.. ipoh je).. Ops lupe.. aku datang mengajak teman iaitu pakdong. yela.. majlis arini berkemungkinan selesai pkul 12a.m.... takot pe2 jadi kt highway malam2 kan...


Mari kita hayati detik2 mereka di naiktaraf ke suami-isteri.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Setelah selesai mereka berpelukan dengan ibubapa masing dan yang aku sedar mereka berlinangan air mata. Sebak lak aku nengoknye. Ni yang menyebabkan aku nebes nak kawen ni.. Dr gambo ni aku udah gambokan si ayah sedih kerana meninggalkan si anak yang disayangi keatas jagaan suaminya. Nak tanak dah memang adat. xkan nak duduk ngan ayah mak sampai bercucu cicit kot. Kt sini adalah kemuncak untuk menyerahkan anaknya untuk membina kehidupan berkeluarga sendiri. dan lepas dari tanggungan ibubapa.

Sibapa pon sudah bersedia kalo x, dia xkan membenarkan pernikahan ni dilangsungkan. Tawa dalam tangisan. Tangisan dalam tawa. Korang akan merasai perasaan ini bila korang jadi bapa/ibu dan akan melepaskan anak korang pada suami/isteri ank korang tu.. Taim tu rasailah yee....
Photobucket
Photobucket

Pada malamnya lingkungan pukul 9 diadakan tahlil. Dan selepas itu ade sesi photoshoot dengan pelbagai jenis salinan/pakaian. aku kena ngambik gamba lagi... :)
Maapla aku tatau nama jenis pakaian ni nak story..
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Ni cam jawa je. ke minangkabau? hehe.. ntahla...
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Yang kanan ni Hafis dak klas aku taim form 1-3 dulu... Teman aku lepak2... Nasib die ade.. Kalo x, Tumpoooo aku... Yang kanan tu ialah pakdong. Peneman dari Ipoh. yeeeahhhh
Photobucket

Esoknya aku ke rumah ini lagi.. Berlangsunglah majlis kenduri meraikah Perkahwinan meraka ini.. Banting ni aku buat haa....(promote)
Photobucket

Sekitar photoshoot pengantin...
Tayang cincin baru. Korang ade ke???????
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Ni dapat jumpe mber2 klas dlu.. Lame gak xjumpe diorg...
dr kiri: jamil,doim,sulha dan epon
Photobucket

Ireen dan adiknya..Photobucket

Ni lak member sekolah teknik aku dulu. Firdaus@Aceng. Aku pernah shot die kawen dulu. Xcaye tgk sini.. Ayah pengantin ni kawan ngan Ayah die... Diorg sekampung..... Datang ni alang2 ambik album kawen die yg dah 3 bulan lepas xambik. hahaha.. lawakk...

Photobucket

Ni member sek skali gak.. Ijam kurus. hahaha.. Semakin mekar... :p
Photobucket

Ayah Pengantin Perempuan
Photobucket

Ayah member aku yang xdatang.. Adi nama anaknya...
Photobucket

Menyambut kedatangan pengantin lelaki.. dan dibawa untuk bersanding dan makan....
Photobucket
Photobucket


Pas setel smua pengantin menukah persalinan mereka dengan pakaian ala Jawa. Meriah knduri mereka ni.. Selepastu barulah sesi beramah mesra bersama tetamu...
Photobucket
PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Ini adalah serba sedikit yang dapat aku kongsikan. Banyak lagi gamba.. Kalau nak tengok semua sila jmpe ngan pengantin dan mintak tgk album. haha...

Sekali lagi terima kasih daun keladi sebab jemput aku dan memberi layanan yang terbaik. Taim tu panas terik tetapi pihak memberi makanan/minuman terbaik seperti 6 jenis air ala2 pasarmalam. minumlah sepuas2nya.. pree je.. Aku bekerja pon senang hati...

Diharapkan mereka dikekalkan jodoh sehingga akhir hayat dan dianugerahkan dengan zuriat yang berguna pada agama, bangsa dan negara. heh... Sekali lagi terimakaseh.

Moga berjumpe lagi di post2 akan datang.. Syukran...
Wassalam..



0 komen:

About Me

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
Graphic designer/Freelance Photographer/Musician/ Segala hasil kerja melalui nama digitalDark Art mementingkan kelainan dari kebiasaan selaras dengan keindahan didalam kegelapan. Juga disuntik elimen keindahan seni yang abstrak serta kompleks.

Kotak ikan