Pesanan Dari digitalDark Arts Creative Works:

Sila bersabar untuk proses muat turun smua kandungan gambar dalam blog ini bagi kepuashatian diri anda sendiri. Terima kasih




Senarai kandungan

Menghuraikan misteri pengcahayaan

3/25/09 | |



Soalan:
Bounce kt atap zink... Mengapa gamba gelap?

Jawapan:
A) Xmau bounce
B) Bounce kt tempat lain?

Aku pilih jawapan B.. sebab alasan aku faktor cahaya. Cahaya bergerak lurus, bumbung kan berbentuk cam hurup "A"... So, ketempat lainla cahaya 2 pergi. Mebi g bersiar-siar. huhu.. Aku sertakan sekali gambar ni bagi menyokong hujah aku ni. Sekadar berkongsi pengalaman dan menghuraikan misteri. :'(




Semua gambar aku xedit. just rotate.
gelap dan berbentuk huruf A

Perhatikan cahaya clash ni pergi mana.


Ni pon ketara. Seolah2 kesebelah kanan.
Gambar bawah die aku da edit kasi terang walaupon noise ade.. :'(

Juga ini.. Cahaya seolah2 direct kemuka pengantin sebab bayang2 wujud disebelah belakang pengantin. Tapi flash menghala ke atas. Kenapa ye?



2 komen:

Achik said...

bro.. hehehe.. foto ek.. salam dari aku kecik, sudut bounce ko kene paham.. takpe try n error.. pasni bole buat punyer... rajin2 la study k..

Achik said...

*fotoskool .. hehe silap tulis (foto ek) hehe.. permulaan yang baik.. kipidup jgn putus asa =)

About Me

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
Graphic designer/Freelance Photographer/Musician/ Segala hasil kerja melalui nama digitalDark Art mementingkan kelainan dari kebiasaan selaras dengan keindahan didalam kegelapan. Juga disuntik elimen keindahan seni yang abstrak serta kompleks.

Kotak ikan