Pesanan Dari digitalDark Arts Creative Works:

Sila bersabar untuk proses muat turun smua kandungan gambar dalam blog ini bagi kepuashatian diri anda sendiri. Terima kasih




Senarai kandungan

kawin: Norfadilah dan Redzuan

3/21/09 | |







Dibawah adalah serba sedikit gambar yang diambil untuk makcik kepada shah, member baek aku.. Perkahwinan ini dilangsungkan di Tronoh, Perak. Pengantin sempoi tapi pngalaman aku yang agak cetek dalam menghandle pengantin dalam memilih/mengarah shot2 yg terbaik yanga agak mengechewakan.. Walaupun begitu, ada jua sisa sisa gamba yang katagori menarik tuk dikenangankan..

Tempat persandingan pengantin ok. tapi bumbung /ztap zink yang tinggi dan agak cerun yang menguji diri aku. Bila snap ade aje oic yang gelap. Kadang2 ok je. Mngapa flash xdpt bounce? mebi atap yang cerun scara automatik bounce ke tempat lain. Jenuh juga
setting ampature ngan shutter speed bagi gamba ni nmpak terang dan mengurangkan gmba yang reject. Aku guna habis-habisan kemahiran aku setting manual time 2.

Kat sini aku cite sket serba sedikit pengalaman 1st time turun di arena gambar perkahwinan ni. Malam tu, aku cas sume bateri(kamera+flash) Tengah sdap2 snap, bateri tinggal 1 bar. Bateri flash alhamdullillah ok je. Apsal lak bleh jadi camni? Malam tadi cas penuh dah... Dengar cite pengantin laki baru nak smpai. time ni la acara yang penting.. Adus camne ni.. Gabra dowh.. Terpaksa aku sorokan ke "gabra"an aku tu.. Aku diskas ngan Shah pasal hal ni. Die offer g beli bateri kt kedai yg berhampiran. Aku eksplen la yang bateri kamera aku ni bkn jnis AA cam bateri flash.. Xbanyak kedai juai..

Nak Xnak terpaksa aku cas kjap. Nasib baik aku dah siapkan segala benda berkaitan kamera aku dalam beg aku. Terus je cas kjap. Tambah gabra la, ade aje keluarga pengantin cari aku suh tangkap gamba diorg ngan pengantin. Mereka tidak paham situasi aku. Aduyai... Alangkah baiknya klo kdai kamera sebelah umah pengantin. Sure aku beli 18 bateri tu. hehe.. Pengajaran.. pengajaran.. lepas cas dalam 10 minit aku pasang balik bateri tu, Dan-dan plak penuh. tadi tinggal 1 bar.. Dah rosak ke????? Tidak....

Mebi ni kejadian nak menguji sejauh mana aku mangawal keadaan yang huru-hara ditambah kesibukan di majlis tu. Thanks kepada sesiapa yang embantu melicinkan perjalanan majlis ini dan memberi aku sedikit pengalaman. Semoga kekal keakhir usia.. Insyallah


















0 komen:

About Me

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
Graphic designer/Freelance Photographer/Musician/ Segala hasil kerja melalui nama digitalDark Art mementingkan kelainan dari kebiasaan selaras dengan keindahan didalam kegelapan. Juga disuntik elimen keindahan seni yang abstrak serta kompleks.

Kotak ikan